Sunday, April 24, 2011

bukan mudah....

bukan mudah untuk menjadi yang terbaik...
terbaik dari segi pendidikan,pergaulan,hal agama dan dalam pelbagai aspek yg lain...

saya sendiri tahu yang saya tidak lah sempurna..
bahkan, tiadayang sempurna pun dalam dunia ni..
ALAH menjadikan makhlukNYA sama rata....
cuma terserah pada hambaNYA untuk memilih untuk menjadi yg terbaik ataupun sebaliknya...

setiap hari saya berdoa...
sy berdoa agar hari2 saya penuh diberkati...
saya tahu...
siapalah saya...
saya tak layak untuk bercakap soal agama...
memang ternyata saya tidak layak....

sebenarnya..
apa yang hendak dicoretkan disini adalah tentang nilai sahabat...
susah untuk kita mencari sahabat yang sejati..
sahabat yang bila susah bersama dan senang bersama....
bukan hendak mengungkit ataupun apa...
tp kenapa manusia bersikap begitu...
sy akui...
kadang kala mungkin saya juga bersikap begitu...
tp...

(continue)

No comments: